آشنایی دقیق با مجموعه نرم افزاری TOLIMO TOTAL PREP (محصول اختصاصی زبان پارس)

در این مجموعه نرم افزاری منابع آموزشی زیر در اختیار شما قرار گرفته است:

  • آموزش کامل درک مطلب (Reading) + صدها تمرین طبقه بندی شده + آموزش کلمات جدید ضروری و متداول
  • آموزش کامل شنیداری (Listening) + صدها تمرین طبقه بندی شده + آموزش اصطلاحات جدید ضروری
  • آموزش کامل گرامر (Structure and Written Expression) + صدها تمرین طبقه بندی شده + آموزش کاربرد حروف اضافه
  • بانک نمونه سوالات اصلی شنیداری (مکالمه های کوتاه) 600 سوال
  • بانک نمونه سوالات اصلی درک مطلب 500 سوال
  • مجموعه آزمون‌های کامل اصلی تولیمو + متن بخش شنیداری (Audio Script) + پاسخ‌های تشریحی
  • دسترسی سریع به منابع آلاین آمادگی آزمون‌های تولیمو و MSRT شامل صدها نمونه سوال اصلی طبقه بندی شده

مطالب موجود در مجموعه‌های آموزش مهارت های درک مطلب، شنیداری و گرامر از منابع معتبر آزمون های تولیمو و MSRT جمع آوری و ویرایش شده و به شیوه یادگیری فعال و با استفاده از نمونه سوالات اصلی، کلیه تکنیک ها و ترفندهای تستی را به زبان ساده و روان به شما آموزش می دهند.

همچنین، تمرین های تهیه شده از نمونه سوالات اصلی که به همراه این آموزش ها استفاده شده اند، نقش کلیدی در یادگیری سریع ایفا می کنند. به همین دلیل توصیه می شود پیش از مطالعه بانک نمونه سوالات و انجام آزمون های اصلی کامل موجود در این مجموعه، حتما طبق برنامه ریزی مطالعه هفتگی پیشنهادی در این بخش از وب سایت، این مطالب آموزشی را با جدیت مطالعه نمایید.

هدف از مطالعه مطالب نرم افزارهای بانک نمونه سوالات اصلی درک مطلب و شنیداری (مکالمه های کوتاه) آشنایی بیشتر و تمرین فشرده تر پس از یادگیری کامل و دقیق مهارت هاست. هیچگاه پیش از یادگیری مهارت ها، تمرین های موجود در این مجموعه های نرم افزاری را انجام ندهید چرا که با این کار ارزش آموزشی حل این تمرین ها کاهش می یابد.

مطالعه مجموعه کامل نمونه سوالات تولیمو مرحله نهایی آمادگی شماست و معمولا نزدیک به زمان آزمون خواهد بود. با انجام این آزمون های کامل، مطالعه پاسخ های صحیح و متن بخش شنیداری آخرین نقاط ضعف احتمالی شما نیز شناسایی و برطرف خواهد شد. همچنین در این مرحله می توانید پس از انجام آزمون ها با استفاده از راهنمای موجود در این بخش از نرم افزار، نمره آزمون تولیمو یا MSRT خود را تخمین بزنید. نمره شما در آزمون واقعی در حدود همین نمره تخمینی خواهد بود.

شیوه صحیح و موثر مطالعه خودآموز برای آمادگی تولیمو و MSRT در مدت کوتاه

با استفاده از منابع موجود در مجموعه نرم افزاری TOLIMO TOTAL PREP می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاه خود را برای آزمون آماده نمایید. برای یادگیری فعال و موثر مطالبی که مطالعه می نمایید این موارد را به دقت انجام دهید:

برنامه ریزی مطالعه هفتگی (در این بخش از سایت) را به دقت دنبال نمایید. برای این کار در تقویم رومیزی خود یا یک فایل اکسل که تهیه نموده اید، بخش هایی را که بایستی به صورت روزانه مطالعه شوند یادداشت نمایید و پس از انجام هر بخش، آن را از لیست خود خط بزنید.

تنها به این دلیل که حس می کنید مطالعه بخشی از منابع برای شما لازم نیست به هیچ وجه آن قسمت خاص را از برنامه مطالعه خود حذف ننمایید. همچنین در صورتی که با کمبود وقت مواجه هستید، سعی کنید با توجه به زمانی که در اختیار دارید برنامه ریزی مطالعه فشرده تری تنظیم کنید. حذف مواردی از برنامه ریزی مطالعه یا تغییر ترتیب آن ها تاثیر منفی بر یادگیری شما خواهد داشت.

در زمان مطالعه، حتما از یک دفتر برای یادداشت برداری از نکات مهم استفاده نمایید. یادداشت برداری و مرور یادداشت ها در فرصت های مناسب، نقش کلیدی در یادگیری شما دارد. موضوع یادداشت برداری به خصوص در زمینه یادگیری نکات گرامری اهمیت ویژه ای دارد. یادداشت های شما از نکاتی که مطالعه می کنید، همواره باید به همراه مثالی کاربردی باشد. برای نمونه اگر یک نکته گرامری را یادداشت کرده اید حتما یک یا چند مثال از کاربرد صحیح آن را هم بنویسید.

برای یادگیری کلمه ها و اصطلاحات جدید از فلش کارت استفاده نمایید. معمولا دانشجویانی که خودشان فلش کارت های مورد نیاز خود را تهیه می کنند، در یادگیری کلمه ها و اصطلاحات جدید موفق تر هستند. در یک طرف فلش کارت کلمه یا اصطلاح جدید را بنویسید و در روی دیگر آن معنی کلمه را به همراه یک جمله که کاربرد صحیح کلمه یا اصطلاح را نشان می دهد یادداشت نمایید. یادگیری کلمه ها بدون در نظر گرفتن کابرد صحیح آن ها در جمله بی فایده است و ممکن است باعث شود سوالی را به غلط پاسخ دهید.

برای هر درس، پس از مطالعه دقیق و یادداشت برداری از نکات مطرح شده، تمرین هایی را که در ادامه درس در اختیار شما قرار دارد، با دقت و حوصله انجام دهید. بخش مهمی از فرآیند یادگیری در زمان انجام تمرین ها صورت می گیرد. پاسخ ها را در دفتر خود یادداشت نمایید و با کلید سوالات (و متن بخش شنیداری) مطابقت دهید. در مورد پاسخ های اشتباه، حتما اطمینان حاصل نمایید متوجه شده اید علت غلط بودن پاسخ شما چیست.

در طول مدت زمانی که برای آمادگی آزمون مطالعه می کنید، برای مطرح کردن سوالات خود، رفع اشکال یا مشاوره، پشتیبانی آموزشی زبان پارس یا پشتیبانی آنلاین ما در تلگرام را (telegram.me/iranibt) به خاطر داشته باشید.

به امید موفقیت شما!