(1) آشنایی دقیق با این مجموعه نرم افزاری TOEFL TOTAL PREP و بسته‌های آموزشی هدیه در برنامه ریزی مطالعه هفتگی

در مجموعه نرم افزاری TOEFL TOTAL PREP، بخش های آموزشی زیر در اختیار شما قرار گرفته است:

  • آموزش سریع و کامل تکنیک های درک مطلب شنیداری و نوشتاری (Reading and Listening Crash Course)

  • آموزش کامل تکنیک های درک مطلب شنیداری و یادداشت برداری (Listening and Note-Taking PowerLab)

  • آموزش کامل بخش گفتاری آزمون تافل (TOEFL iBT Speaking eTutor)

  • آموزش کامل بخش نوشتاری تلفیقی تافل (TOEFL iBT Integrated Writing eTutor)

  • آموزش کامل، پویا و گام به گام بخش نوشتاری متن های کوتاه (TOEFL iBT Independent Writing Guide)

  • آزمون های کامل TPO تافل با پاسخ تشریحی (TOEFL iBT Complete Practice Tests)

مجموعه های آموزشی هدیه که به همراه بسته نرم افزاری TOEFL TOTAL PREP به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند:

  • مجموعه کتاب های الکترونیکی آموزش و آزمون کلمه های جدید مورد نیاز شما در آزمون تافل (Vocabulary Boost)

  • آموزش کامل مهارت های Reading و Listening تافل (سطح متوسط) از منابع اختصاصی زبان پارس

  • آموزش کامل مهارت های Reading و Listening تافل (سطح پیشرفته)

  • نرم افزار آزمون های تافل لانگمن (نسخه آپدیت شده)

  • نرم افزار آزمون های تافل بارنز (نسخه آپدیت شده)

مطالب موجود بسته نرم افزاری TOEFL TOTAL PREP از طیف گسترده ای از منابع اصلی و معتبر آزمون تافل در طول سال ها جمع آوری، ویرایش و به روز رسانی شده و به شیوه یادگیری فعال و با استفاده از نمونه سوالات اصلی، کلیه تکنیک ها و ترفندهای آزمون تافل را به زبان ساده و روان به شما آموزش می دهند. همچنین، تمرین‌های تهیه شده از نمونه سوالات اصلی که به همراه این آموزش ها استفاده شده اند، نقش کلیدی در یادگیری سریع ایفا می کنند. به همین دلیل توصیه می شود پیش از مطالعه آزمون های کامل اصلی (Complete Practice Tests) موجود در این مجموعه، حتما طبق برنامه ریزی مطالعه هفتگی پیشنهادی در این بخش از وب سایت ما، این مطالب آموزشی را با جدیت مطالعه نمایید.

انجام مجموعه کامل نمونه سوالات تافل (Complete Practice Tests) موجود در این مجموعه نرم افزاری (TPO 401-404) و آزمون های کامل موجود در نرم افزارهای تافل لانگمن و بارنز مرحله نهایی آمادگی شماست و معمولا نزدیک به زمان آزمون خواهد بود. با انجام این آزمون های کامل، مطالعه پاسخ های صحیح و متن بخش شنیداری آخرین نقاط ضعف احتمالی شما نیز شناسایی و برطرف خواهد شد.

مجموعه های آموزشی هدیه شامل آموزش کامل و تمرین های بسیاری هستند که برای آمادگی شما در آزمون نقش کلیدی ایفا می کنند. تنها تفاوت اساسی سطح متوسط و پیشرفته در آزمون تافل در بخش های Reading و Listening می باشد و به همین منظور مجموعه های جداگانه ای برای دانشجویانی که با سطح متوسط آمادگی برای آزمون تافل را آغاز می کنند طراحی شده است تا در پایان دوره آموزشی، سطح این دسته از دانشجویان نیز به سطح پیشرفته ارتقا یابد. بنابراین نیازی به مطالعه هر دو مجموعه آموزشی متوسط و پیشرفته Reading و Listening نیست و دانشجویان با توجه به سطح آغازین زبان انگلیسی که در آزمون تعیین سطح این بخش از سایت در دسترس قرار گرفته، تنها لازم است منابع و برنامه ریزی مطالعه هفتگی یکی از این دو سطح (متوسط یا پیشرفته) را دنبال نمایند.

(2) شیوه صحیح و موثر مطالعه خودآموز برای آمادگی آزمون تافل

با استفاده از منابع موجود در این مجموعه می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاه خود را برای آزمون آماده نمایید. برای یادگیری فعال و موثر مطالبی که مطالعه می نمایید این موارد را به دقت انجام دهید:

برنامه ریزی مطالعه هفتگی (در این بخش از سایت) را به دقت دنبال نمایید. برای این کار در تقویم رومیزی خود یا یک فایل اکسل که تهیه نموده اید، بخش هایی را که بایستی به صورت روزانه مطالعه شوند یادداشت نمایید و پس از انجام هر بخش، آن را از لیست خود خط بزنید. تنها به این دلیل که حس می کنید مطالعه بخشی از منابع برای شما لازم نیست به هیچ وجه آن قسمت خاص را از برنامه مطالعه خود حذف ننمایید. همچنین در صورتی که با کمبود وقت مواجه هستید، سعی کنید با توجه به زمانی که در اختیار دارید برنامه ریزی مطالعه فشرده تری تنظیم کنید. حذف مواردی از برنامه ریزی مطالعه یا تغییر ترتیب آن ها تاثیر منفی بر یادگیری شما خواهد داشت.

مهم ترین تکنیک مطالعه خودآموز بیان شفاهی مطالب آموخته شده است. پس از مطالعه هر درس (مثلا مجموعه اسلایدها یا صفحه های مشخصی از کتاب های الکترونیکی)، سعی کنید مطالبی را که آموخته اید، با دقت و حوصله برای یک شخص فرضی توضیح دهید مثل اینکه قصد داشته باشید این مطالب را به این شخص فرضی تدریس نمایید. این پر بازده ترین تکنیک مطالعه خودآموز است چراکه به یادگیری فعال شما کمک بزرگی کرده و سبب می شود مطالبی را که یاد گرفته اید به راحتی به خاطر بسپارید.

در زمان مطالعه، حتما از یک دفتر برای یادداشت برداری از نکات مهم استفاده نمایید. یادداشت برداری و مرور یادداشت ها در فرصت های مناسب، نقش کلیدی در یادگیری شما دارد. موضوع یادداشت برداری به خصوص در زمینه یادگیری تکنیک های مربوط به آزمون تافل اهمیت ویژه ای دارد. یادداشت های شما از نکاتی که مطالعه می کنید، همواره باید به همراه مثالی کاربردی باشد. برای نمونه اگر یک نکته گرامری را مثلا در رابطه با Speaking یا Writing یادداشت کرده اید حتما یک یا چند مثال از کاربرد صحیح آن را هم بنویسید.

برای یادگیری کلمه ها و اصطلاحات جدید از فلش کارت استفاده نمایید. معمولا دانشجویانی که خودشان فلش کارت های مورد نیاز خود را تهیه می کنند، در یادگیری کلمه ها و اصطلاحات جدید موفق تر هستند. در یک طرف فلش کارت کلمه یا اصطلاح جدید را بنویسید و در روی دیگر آن معنی کلمه را به همراه یک جمله که کاربرد صحیح کلمه یا اصطلاح را نشان می دهد یادداشت نمایید. یادگیری کلمه ها بدون در نظر گرفتن کابرد صحیح آن ها در جمله بی فایده است و ممکن است باعث شود سوالی را به غلط پاسخ دهید.

برای هر درس، پس از مطالعه دقیق و یادداشت برداری از نکات مطرح شده، تمرین هایی را که در ادامه درس در اختیار شما قرار دارد، با دقت و حوصله انجام دهید. بخش مهمی از فرآیند یادگیری در زمان انجام تمرین ها صورت می گیرد. پاسخ ها را در دفتر خود یادداشت نمایید و با کلید سوالات (و متن بخش شنیداری) مطابقت دهید. در مورد پاسخ های اشتباه، حتما اطمینان حاصل نمایید متوجه شده اید علت غلط بودن پاسخ شما چیست.

در طول مدت زمانی که برای آمادگی آزمون مطالعه می کنید، برای مطرح کردن سوالات خود، رفع اشکال یا مشاوره، پشتیبانی آموزشی زبان پارس یا پشتیبانی آنلاین ما در تلگرام را (telegram.me/iranibt) به خاطر داشته باشید.
به امید موفقیت شما!