چطوری برای آزمون تافل ®TOEFL iBT آماده بشیم؟

برنامه دقیق مطالعه برای آمادگی آزمون تافل و دانلود منابع مورد نیاز شما

دانلود منابع تافل TOEFL iBT به همراه راهنما و برنامه ریزی مطالعه

اینجا تمام منابع تافل TOEFL iBT رو که برای آمادگی موثر در آزمون لازم دارین برای دانلود گذاشتم به همراه راهنمای برنامه ریزی کامل و دقیق برای مطالعه در منزل. این منابع تافل و برنامه‌ای که همراه اون‌ها می‌بینین، برای کسانی هست که قصد دارن خودشون، به صورت خودآموز، برای تافل آماده بشن یا اینکه توی کلاس‌های تافل دارن شرکت می‌کنن و می‌خوان از منابع تافل دیگه هم استفاده کنن. اگر توی تصمیمتون برای آمادگی واقعی برای TOEFL iBT جدی هستین و هدفتون موفقیت هست، پاشید برید دفترتون رو بردارید بیارید و این مطالب رو قدم به قدم، کامل و دقیق بخونید و شروع کنید به یادداشت برداری از برنامه‌ها و سایر مطالب این بخش.

چطوری برای آزمون تافل ®TOEFL iBT آماده بشیم؟

برنامه دقیق مطالعه برای آمادگی آزمون تافل و دانلود منابع مورد نیاز شما

اینجا تمام منابع تافل TOEFL iBT رو که برای آمادگی موثر در آزمون لازم دارین برای دانلود گذاشتم به همراه راهنمای برنامه ریزی کامل و دقیق برای مطالعه در منزل. این منابع تافل و برنامه‌ای که همراه اون‌ها می‌بینین، برای کسانی هست که قصد دارن خودشون، به صورت خودآموز، برای تافل آماده بشن یا اینکه توی کلاس‌های تافل دارن شرکت می‌کنن و می‌خوان از منابع تافل دیگه هم استفاده کنن. اگر توی تصمیمتون برای آمادگی واقعی برای TOEFL iBT جدی هستین و هدفتون موفقیت هست، پاشید برید دفترتون رو بردارید بیارید و این مطالب رو قدم به قدم، کامل و دقیق بخونید و شروع کنید به یادداشت برداری از برنامه‌ها و سایر مطالب این بخش.

برای دانلود منابع و برنامه ریزی آموزشی با توجه به نمره درصدی کل، روی لینک مناسب سطح خودتون توی جدول زیر کلیک کنید:

میانگین نمره درصدی کل سطح شما لینک دانلود منابع و برنامه ریزی
زیر 29 درصد پایینتر از متوسط قبل از شروع آمادگی برای تافل باید انگلیسی خود را تقویت کنید.
از 29 تا 49 درصد متوسط
بالای 50 درصد بالاتر از متوسط و پیشرفته

جدید 2022: آزمون‌های آزمایشی اصلی TPO تافل TOEFL iBT

TOEFL iBT PowerPractice (TPO 400 Series)

تفاوت آزمون‌های TPO زبان پارس با آزمون‌های TPO نرم افزارهای چینی توی اینترنت چیه؟

  • آزمون‌های TPO زبان پارس چینی نیستن و توی نرم افزارشون چینی ننوشته!

  • آزمون‌های TPO زبان پارس تقلبی نیستن و از مجموعه‌های منتشر شده ETS تهیه نشدن.

  • آزمون‌های TPO زبان پارس کلی غلط توی متن سوالات و ریدینگ‌ها ندارن

  • آزمون‌های TPO زبان پارس توی کلید سوالاتش اصلا غلط نداره

  • آزمون‌های TPO زبان پارس متن بخش شنیداری (Audio Script) کامل دارن

  • آزمون‌های TPO زبان پارس برای Reading و Listening پاسخ تشریحی دارن

  • آزمون‌های TPO زبان پارس برای Speaking و Writing جواب نمونه واقعی دارن همراه با توضیحات استاد

  • آزمون‌های TPO زبان پارس پشتیبانی آموزشی و رفع اشکال رایگان دارن

آزمون اول مجموعه TPO زبان پارس (TPO 401) رو به صورت آنلاین و کاملا رایگان روی گوشی موبایل، تبلت یا کامپیوتر میتونین مطالعه کنین. 

جدید: نرم افزار آموزش فشرده همه مهارت‌های Reading و Listening تافل (رایگان)

همه تکنیک‌های تستی و مهارت‌های پاسخگویی سریع به سوالات ریدینگ و لیسنینگ رو یاد بگیرید و تمرین کنید!

جدید: نرم افزار آموزش فشرده همه مهارت‌های Reading و Listening تافل (رایگان)

همه تکنیک‌های تستی و مهارت‌های پاسخگویی سریع به سوالات ریدینگ و لیسنینگ رو یاد بگیرید و تمرین کنید!

جدید: آزمون کوتاه تافل (TOEFL iBT® Mini-Test) برای آشنایی با نمونه سوالات مختلف، تمرین و سنجش مهارت‌های شما

با نمونه سوالات آزمون تافل خیلی سریع آشنا بشید، مهارت‌های خودتون رو در پاسخ دادن به سوالات بسنجید و یک تمرین استاندارد انجام بدید.

کارهایی که نباید در برخورد با منابع تافل انجام بدید:

اشتباه‌ترین کاری که زمان آمادگی برای تافل (یا هر آزمون دیگه‌ای!) میشه انجام داد اینه که بشینید پای این کتاب‌ها و نرم‌افزارها و آزمون‌ها، و بدون اینکه بدونین دارید چکار می‌کنین، دونه دونه با انجام دادن تمرین‌ها، بدون یک روند صحیح، تاثیر آموزشی تک تک اینا رو از بین ببرید. شما وقتی یک آزمون رو انجام می‌دین و سوالاتش رو می‌بینید و به اون سوالات جواب می‌دید و بعدش جواباتون رو صحیح می‌کنید، اون آزمون یا تمرین خاص دیگه برای شما ارزش تمرین کردن نداره چون قبلا سوالات رو دیدین. این موضوع ضرر بزرگ دیگه‌ای هم داره! روحیه شما در حد تیم ملی خراب میشه و به طور کامل نا امید می‌شید.

اشتباه بعدی اینه که یه کوهی از منابع تافل رو دور خودتون جمع کنین، بدون اینکه بدونین کدومش مناسب کار شماست و هی از این یکی بپرین به اون یکی. چند روز پیش، دیدم یکی از این سایتایی که وقتی می‌بینی از شدت تبلیغات چشمک زن سردرد میگیری، نوشته بود “دانلود همه منابع تافل”! یادتون باشه همه منابع تافل به درد کار شما نمی‌خوره، چیزی که شما لازم دارید منابعی هستن که مناسب سطح دانش زبان انگلسی شما باشن و با استفاده از اون‌ها بتونین گام به گام انگلیسی خودتون رو بهتر کنین و در ضمن این کار هم تکنیک‌های لازم رو برای موفقیت در آزمون تافل یاد بگیرید.

کارهایی که جهت آمادگی موثر برای آزمون تافل باید انجام بدید:

به نظر من اولین کاری که باید انجام بدید اینه که یک تاریخ خاص رو برای آزمون انتخاب کنین. تاریخ‌های آزمون‌ها رو برای مراکز آزمون مختلف داخل ایران یا خارج از ایران می‌تونین توی این لینک ببینین. اگر ثبت نام برای اون تاریخ خاص باز نشده، تاریخ رو روی تقویمتون علامت بزنین و هفته‌ای 2 بار چک کنین تا هر وقت باز شد ثبت نام کنین. مشخص بودن این تاریخ به مطالعه شما هدف میده.

برای یک برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از منابع تافل صحیح لازمه که اول میزان دانش زبان انگلیسی شما مشخص بشه. این موضوع خیلی اهمیت داره، چون باعث میشه بتونین از وقتتون به بهترین شکل ممکن استفاده کنین و نتیجه‌ای بگیرین که میشه روش حساب کرد. تعیین سطح زبان انگلیسی شما رو با کمک همدیگه، توسط این آزمون تعیین سطحی انجام میدیم که توی همین صفحه گذاشتم.

این آزمون تعیین سطح در واقع سه بخش داره: بخش Reading که برای راحتی کار شما به دو بخش تقسیم شده (هر بخش حداکثر 20 دقیقه)، بخش Listening که شامل 5 تا متن شنیداری و سوالات مربوط به اون‌هاست (حداکثر 20 دقیقه) و بخش گرامر که شامل 20 سوال گرامر میشه (حداکثر 15 دقیقه). آزمون تافل iBT بخش گرامر نداره ولی بخش Speaking و Writing داره. این آزمون تعیین سطح قرار نیست آمادگی شما رو برای آزمون تافل بسنجه. ما با این آزمون تعیین سطح می‌خوایم با دقت بالا، میزان دانش زبان انگلیسی شما رو بسنجیم و قبلا سوالات این آزمون رو ضمن برگزاری توی موسسات مختلف در یک بازه زمانی یک ساله استاندارد کردیم و نتایج آزمون رو با سطح واقعی دانش زبان انگلیسی دانشجوها تطابق دادیم.

بعد از انجام آزمون، با توجه به نتیجه‌ای که می‌گیرید، روی لینک مربوط به دانلود منابع تافل که مناسب سطح شماست کلیک کنید تا هم منابع رو دانلود کنید و هم راهنمای برنامه‌ریزی و مطالعه رو بخونید.

اگر سوالی داشتین خوشحال میشیم از بخش تماس با ما سوالتون رو بفرستید.

آزمون تعیین سطح رو چطور باید انجام بدید؟

انجام این آزمون تعیین سطح، حداکثر 80 دقیقه طول میکشه و قراره به شما کمک کنه یک برنامه‌ریزی دقیق برای چند ماه آینده داشته باشید، بنابراین با دقت و حوصله و در وقت مناسب انجمش بدید طوری که مطمئن باشید در 2 ساعت آینده چیزی مزاحم کار شما نمیشه.

سوالات رو به دقت بخونید و پاسخ بدید. برای سوالات این آزمون‌ها وزن تعریف شده، یعنی سوالات مشکلتر، نمره بیشتری دارن از سوالات آسونتر.

نمره درصدی و نمره خام هر بخش رو توی دفترتون یادداشت کنید یا ازش اسکرین شات تهیه کنید مثلا برای زمانی که میخواید مشاوره بگیرید بتونید نمره درصدی بخش های مختلف رو برای ما بفرستید. نمره این آزمون‌ها جایی توی سایت ذخیره نمی‌شه! شما برای محاسبه نمره کل بعد از تموم شدن آزمون، باید میانگین نمره‌های درصدی بخش‌های مختلف آزمون رو خودتون محاسبه کنین.

برای بخش Listening نیاز هستش که یادداشت برداری انجام بدید و بعدش با استفاده از یادداشت ها به سوالات هر مکالمه یا لکچر پاسخ بدید.

برای قسمت Listening حتما از هدفون استفاده کنین و ترجیحا از هدفونی استفاده کنین که این قابلیت رو داشته باشه که از رسیدن صداهای محیط اطراف به شما جلوگیری کنه.

اگر در رابطه با آزمون تعیین سطح سوالی داشتین حتما سوالتون رو از بخش تماس با ما ارسال کنین.

گام اول: آزمون تعیین سطح رو با دقت و حوصله انجام بدید!

برای انجام آزمون به صورت آنلاین، روی کلید “مشاهده آزمون تعیین سطح” کلیک کنید. آزمون‌ها حجم نسبتا کمی دارن بنابراین سرعت بارگذاری بالاست.

آزمون‌ تعیین سطح رو میتونین به صورت آنلاین روی موبایل، تبلت و کامپیوتر انجام بدین. البته ما کامپیوتر رو توصیه می‌کنیم.

آزمون تعیین سطح به طور خودکار توی پنجره جدید باز میشه.

آزمون تعیین سطح تافل TOEFL iBT

دیدگاه‌های کاربران

. دیدگاه خود را بنویسید و امتیاز بدهید
مرتب‌سازی:

اولین نفری باشید که دیدگاه خود را درج می‌نمایید.

خریداری شده
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

نمایش دیدگاه‌های بیشتر
{{ pageNumber+1 }}

دیدگاه خود را بنویسید و امتیاز بدهید

5
کارآمد، آموزش کامل و برنامه ریزی حرفه‌ای
امتیاز استاد 5 / 5
امتیاز کاربران (58 دیدگاه) {{ reviewsOverall }} / 5
دیدگاه استاد

منابع خودآموز تافل (TOEFL iBT) که توی این سال‌ها توی زبان پارس (ایران آی بی تی) در اختیار دانشجوها قرار گرفته همگی یک نقطه مشترک دارن: فوق‌العاده کارآمد هستن و دقیقا به هدف میزنن. من توی فضای وب ایران هیچ سایتی ندیدم که حتی بخش کوچیکی از این خدمات و محصولات تولیدی اوریجینال رو ارائه بده و از همه مهمتر برنامه‌ریزی مطالعه دقیق و منسجم داشته باشه و پشتیبانی آموزشی، اون‌هم از نوع رایگانش ارائه کنه. بیشتر دانشجوها وقتی میخوان شروع کنن به آمادگی تافل یک کتاب vocab برمیدارن و میخونن و یه تعداد تست میزنن چون واقعا مرجعی برای یادگیری و مشاوره ندارن. همه دانشجوهایی که تجربیاتشون رو با من مطرح کردن بزرگترین مشکلشون توی مطالعه خودآموز این بوده که به نظرات غیر حرفه‌ای که توی فروم‌ها، سایت‌های دانلود فایل و کانال‌های تلگرامی پیدا کردن، اعتماد کرده بودن. خب نتیجه هم معلوم بوده. بسته‌ها و خدمات پشتیبانی آموزشی زبان پارس همه این مشکلات رو برطرف کرده و متریال به روز، اصلی و مناسب دانشجوی ایرانی کسانی گذاشته که به پیشرفت تحصیلی فکر میکنن.